sobota 19. dubna 2014

Proteinový dort

Dnes přináším novinku z "domácí" kuchyně. Jako vždy článek doprovází Story.. (napsat recept jen tak je prostě nuda ;D ). V minulých týdnech jsem se přesvědčil, že tělo pasivně aniž bych si uvědomil mi říká co chce. Příklad - koupí-li mamka čokoládu, tak v pohodě se dokážu koukat na tu "pandořinu škříňku" a nesníst ji, ale! problém je, když mě někdo požádá abych danou sladkost koupil sám.. tělo podvědomně vybere zrovna TO, co mu chybí. Zde je problém, dokážu odolávat, ale pokud se to rychle nezlikviduje tak mám problém! Docela dlouho trvalo než jsem svoje tělo pochopil :D Teďka vím, že pokud mám na něco chuť a odepřu si to, tak se stejně dřívě nebo později vrátím.

Udělal jsem malinké opatření, ulevil od tvrdého režimu a vychutnávám si jídlo. Néé že bych jedl co chci ale prostě racionalně uvažuji, pokud si něco přidám, tak si taky přidám sportu :) Zaopatřil jsem se do budoucna a vždy si buďto koupím zdravou sváču, nebo vyrobím nějakou tu musli tyčinku či muffin. :)

Teď k mému výtvoru, jelikož docela ovlivňuji (doufám) větší spektrum lidí, například svoji rodinu. Tak se jim snažím ukázat ať nezmatkují u nějakých výkyvů a neodpírají si jednou za týden svůj "cheat" day (bezva výraz!). Jelikož se brácha bojí všeho sladkého tak jsem mu k narozeninám připravil něco zdravého, sladkého a pro oslavu potřebného - DORT! Inspirace od FIT PASTELKY


Na přípravu korpusu jsem potřeboval:


- 4 vejce
- 160g ovesných vloček
- 80g celozrnné mouky
- 1 lžičku prášku do pečiva
- 40g proteinu (použil jsem čokoládový)
- 300g nízkotučného tvarohu
- 250g kefíru

žloutky jsem oddělil od bílku, vezmem žloutky smícháme je s proteinem, kef

írem a umícháme směs, do které přidáme ovesné vločky, celozrnnou mouku, prášek do pečiva a tvaroh. Hned po zpracování těsta jsem se vrhnul na šlehání bílku se solí. Trpělivě šleháme a po ušlehání, opatrně přimícháváme do hmoty. Hmotu vložíme do předem vymazané formy na dorty. :) pečem cca 30min ve vyhřáté troubě. Pokud jste šikovní jako já tak dort bude nadýchaný a po 5 minutách na chladu vám splatkne :D no stress...

Krém:


připravil jsem trochu zdravější verzi

- 200-250g mascarpone
- 250g nízkotučného bílého jogurtu
- 2 lžíce medu
- 30g proteinu
- ztužovač


půl kelímku mascarpone jsem smíchal s bílým jogurtem (nízkotučným) a přidal 2 lžíce medu popřípadě stévii a jako bonus jsem přidal protein čokoláda/višně. Všechno prošlehal a zjistil, že krém nemá super tuhou "formu". :D takže jsem přidal ztužovač.

Po vychladnutí jsem korpus rozřízl na půl a jemně potřel BIO madmeládou aby dostal sladkou chuť. Na obě strany napatlal malinko krému a do středu dal na proužky nakrájené jahody. Obě strany jsem k sobě přiťápl a dal do ledničky. Ano ztuhlo to! vrch dortu jsem pokapal kávou a natřel další částí krému. Opět jsem do dal do ledničky a poté už jen zdobil - jak jinak než jahodama... :)

Přeji dobrou chuť a mnoho úspěchů - doufám, že vám bude chutnat

2 komentáře:

  1. A to je pěkný přístup :) Je super, že posloucháš svoje tělo, však ono si samo řekne, co mu chybí. A hlavně-svou hlavu většinou neoklameme, stejně si ve finále udělá, co chce:D Také jsem se několikrát přesvědčila o platící rovnici : čím víc odpírání->tím víc stresu->ve finále nesním tyčinku, na kterou jsem měla chuť, ale rovnou celou čokoládu.
    Jinak dort se opravdu povedl, líbí se mi jak složením, tak celkovou vizáží :) A dostala jsem chuť na babiččiny jahody, jak se těším na léto!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji alespoň někomu se líbí :-D jinak chuť na sladkosti je hrozna, kdybych mel snist pokaždé tu věc na kterou mam chuť, tak jsem asi stále na začátku. Jednou jsem vydržel bez sladkosti rok.. bohužel teď se už nedokážu tolik ovládat. Je to možná i tim, že cvičím jinak a tvrdě. :-)

      Vymazat